سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هر آنچه که باید راجع به مصاحبه استخدامی بانک ها بدانید

حدود 20 سال پیش، زمانی‌که بیل‌گیتس مدیریت مایکروسافت را بر عهده داشت، پیش‌بینی کرد که مرگ بانک‌ها نزدیک است. هم‌اکنون بیل‌گیتس دیگر در مایکروسافت کار نمی‌کند و به یکی از فعالان محبوب حقوق بشر تبدیل شده است، اما بانک‌ها هنوز که هنوز است، به کار خود ادامه می‌دهند.

اگر چه این روزها، استارت‌آپ‌های فین‌تک (قبای اصلی بانک‌ها) با رشد و توسعه‌ی بسیار بالایی مواجه شده‌اند، اما بانک‌ها هم‌چنان از اعتماد بیشتری در بین قشرهای مختلف مردم برخوردارند. از همین رو، استخدام در بانک‌ها نیز یکی از محبوب‌ترین شغل‌ها محسوب می‌شود.

سالانه افراد بسیار زیادی برای استخدام در بانک‌ها اقدام می‌کنند، به همین دلیل نیز عبور از سد آزمون‌های کتبی و مصاحبه‌ای چندان آسان نیست. اما برای شخصی که تمام تمرکز خود را صرف استخدام در بانک کرده است، چندان هم پیچیده محسوب نخواهد بود.

قبل از هر چیزی باید گوش به زنگ باشید تا خبر استخدام بانک‌ها و موسسات مالی در کانال‌های خبری مختلف منتشر شود. بعد از آن باید هزینه‌ی شرکت در آزمون را پرداخت کنید و کارت ورود به جلسه را دریافت نمایید.

پس از شرکت کردن در آزمون و اکتساب نمره‌ی قبولی به یک مصاحبه‌ی حضوری دعوت خواهید شد.

تعداد افرادی که در آزمون قبول می‌شوند و نمره قبولی، بسته به موسسه‌ی مالی که برای استخدام در آن‌ اقدام کرده‌اید، متفاوت است.

 برای تبدیل تاریخ استفاده از تقویم آنلاین پیشنهاد می شود.

 

فرآیند آزمون کتبی بانک‌ها

صبح یکی از جمعه‌های سال در آزمون کتبی بانک حضور پیدا خواهید کرد. روند این آزمون دقیقا مشابه با کنکور است. سوالات نیز در دو دفترچه در اختیار شما قرار گرفت. در دفترچه اول به سوالات روانشناسی پاسخ خواهید داد که نقشی در نمره اصلی شما نخواهند داشت. سوالات اصلی در دفترچه دوم است و باید به سوالات هوش و استعداد تحصیلی، آشنایی با کامپیوتر، ریاضی و آمار، زبان انگلیسی و اطلاعات عمومی حوزه بانکی و اقتصادی پاسخ دهید.

پس از مدتی حدود 40 روزه نتایج اعلام می‌شود و اگر نمره‌ی قبولی را کسب کرده باشید، به مرحله‌ی مهم‌تر استخدام یعنی مصاحبه استخدامی بانک دعوت خواهید شد.

منبع: