سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هر آنچه که باید راجع شغل فریلنسری و مصاحبه شغلی فریلنسرها بدانید

فریلنسر یا به عبارت ساده‌تر آزادکار کلمه‌ای است که به نظر می‌رسد این روزها در دنیا سروصدای زیادی به راه انداخته است. در حالت کلی، فریلنس انجام بخش‌های کوچک و خاصی از کارهای سازمان‌های مختلف، به جای کار فول تایم برای تنها یک سازمان است.

فریلنسرها، افرادی خود اشتغال هستند که هم‌زمان به مشتریان متعدد خدمات ارائه می‌دهند. شاید بتوان گفت آن‌ها کارمندانی مستقل هستند که برنامه کاری خود را خود تنظیم می‌کنند و سبک زندگی منعطفی دارند. برای خود کار می‌کنند و مجبور نیستند طبق ساعت اداری از هفت و نیم صبح وارد کار شده و 8 ساعت کار مداوم داشته باشند. آن‌ها مکان کار خود را نیز خود تعیین می‌کنند.

فریلنسری نوعی خوداشتغالی است که از انعطاف‌پذیری بالایی در زمان و تنوع برخوردار است. فریلنسرها بر اساس مهارت‌ها و توانایی‌های خاص خود و نیاز کارفرماها می‌توانند بر روی پروژه‌های کوچک و عظیم، کوتاه‌مدت و بلندمدت کار کنند. از ساخت وب‌سایت و طراحی یک لوگو گرفته تا نوشتن بلاگ‌های هفتگی و یا ویراست یک ویدئو.

با این حال، فریلنسری پیچیدگی‌های مخصوص به خود را دارد: از گرفتن یک پروژه جدید، مصاحبه شغلی فریلنسرها و انجام صحیح آن پروژه گرفته تا دریافت حقوق و مزایای دیگر، که ما در ادامه سعی می‌کنیم راهنمایی‌های لازم در این خصوص ارائه کنیم:

 برای تبدیل تاریخ استفاده از تقویم آنلاین پیشنهاد می شود.


فریلنسرها چگونه کار می‌کند؟

بسیاری از فریلنسرها سعی می‌کنند برندینگ شخصی خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی خود بسازند و پیشنهادات مناسبی دریافت کنند.

اما برخی دیگر نیز از طریق وب‌سایت‌های فریلنسریاب مثل پونیشا اقدام به دریافت پروژه می‌کنند. فریلنسرها از این طریق می‌توانند در مورد مطابقت مهارت‌ها و توانایی‌‌های‌شان با سفارش موردنظر به کارفرما توضیح داده و در مورد قیمت خدمت توافق کنند. سپس کارفرما به دنبال بهترین پیشنهادها می‌گردد و در مورد زمان و انجام و تحویل کار با فریلنسر به توافق متقابل می‌رسد و در آخر پرداخت انجام می‌شود.

 

کدام کارها را می‌توان از طریق فریلنسری انجام داد؟

تقریبا همه خدمات موردنیاز کارفرما را فریلنسر می‌تواند انجام دهد ولی خدمات متداولی هستند که در برخی از زمینه‌ها و صنایع خاصی وجود دارند مثل:

  • طراحی گرافیک
  • بازاریابی رسانه‌ای
  • حسابداری
  • نگارش و ویراستاری
  • مد
  • عکاسی
  • کارهای ویدئویی
  • داده‌کاوی و داده‌پردازی
  • برنامه‌نویسی کامپیوتری

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d9%87%d8%b1-%d8%a2%d9%86%e2%80%8c%da%86%d9%87-%da%a9%d9%87-%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%af-%d8%b1%d8%a7%d8%ac%d8%b9-%d8%b4%d8%ba%d9%84-%d9%81%d8%b1%db%8c%d9%84%d9%86%d8%b3%d8%b1%db%8c-%d9%88-%d9%85%d8%b5/