سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سی وی (CV) چیست؟

Curriculum Vitae یا همان سی وی CV چیست؟

سی وی CV مدرکی است که برای ارائه صلاحیت ها و دستاوردهای تحصیلی و علمی یک فرد و همین طور برای درخواست استخدام شغل های دانشگاهی و آکادمیک مورد استفاده قرار می گیرد. در اکثر مواقع سی وی CV همانند یک نمونه رزومه رفتار می کند و برای نمایش اطلاعات دقیق و مفصل از سوابق تحصیلی و شغلی مورد استفاده قرار می گیرد. Curriculum Vitae که اغلب با عنوان اختصاری سی وی CV شناخته می شود، مفصل تر و جامع تر از یک رزومه معمولی است و در نتیجه طول آن و تعداد صفحاتش به نسبت یک رزومه کاری بیشتر خواهد بود.

برای نوشتن یک سی وی CV محدودیتی در تعداد صفحات ندارید اما این سند تنها باید شامل اطلاعات ضروری و موردنیاز سوابق آکادمیک و تجارب حرفه ای و سابقه های زندگی شغلی شما باشد. دقت داشته باشید که صرفا طولانی تر شدن رزومه کاری تاثیر چندانی در موفقیت شغلی و تحصیلی شما ندارد و فرم رزومه طولانی که با اطلاعات قدیمی و بی ارزش و غیرمرتبط پرشده باشد هیچ برتری نسبت به یک نمونه رزومه کوتاه تر ندارد.

 برای تبدیل تقویم می توانید از تقویم آنلاین استفاده کنید.

 

شخص متقاضی کار که می خواهد برای یک شغل آکادمیک اقدام کند، به عنوان مثال در یک دانشگاه یا کالج مشغول به کارشود و تدریس انجام دهد یا این که به عنوان پژوهشگر به کار گرفته شود باید حتماً از یک سی وی CV استفاده کند. زمانی که می خواهید برای کار در یک کشور خارجی رزومه انگلیسی بنویسید نیز می توانید از سی وی CV استفاده کنید.

اما اگر زمانی برای کاریابی چه در خارج و چه در داخل کشور خود، برای استفاده از فایل رزومه شک داشتید و نمی دانستید چه زمانی از دانلود فایل رزومه در قالب word یا PDF و چه زمانی از سی وی CV استفاده کنید، بهتر است به آگهی استخدام که شرکت مورد نظر منتشر کرده است، مراجعه کنید وبرای تشخیص این مسئله از آن آگهی کمک بگیرید. معمولاً شرکت ها نوع رزومه شرکتی که باید برای آن ها ارسال کنید را در آگهی تبلیغاتی مشخص می کنند.

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%b3%db%8c-%d9%88%db%8c-cv-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/