سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چه چیزهایی را باید در سی وی CV خود بنویسیم؟

مثل رزومه، سی وی CV شما نیز با اطلاعات تماس و اطلاعات پایه شما آغاز می شود. مواردی هم چون نام کامل، آدرس ایمیل، شماره تلفن و آدرس در این بخش باید نوشته شوند. در ضمن باید زمینه های علمی مورد علاقه ی خود را در این بخش بنویسید.

در حالی که تمرکز نمونه رزومه کاری بیشتر بر روی سوابق شغلی و مهارت های فنی و زندگی شغلی شما است و در آن تنها یک مرور اجمالی و نگاه کلی به سابقه ی تحصیلی شما انداخته می شود، در سی وی CV کاملا این مسئله متفاوت خواهد بود. به این شکل که شما باید با جزییات بیشتر و خیلی مفصل تر درباره اطلاعات تحصیلی و سوابق دانشگاهی خود صحبت کنید.

 برای تقویم فارسی می توانید از تقویم آنلاین استفاده کنید.

 

اگر در رزومه کاری صرفاً به نام دانشگاه، رشته تحصیلی، زمان شروع و پایان و معدل خود (فقط در صورتی که معدل بالایی دارید) اشاره می کردید در سی وی CV باید موارد جزیی تری را از اطلاعات تحصیلی خود بنویسید، به عنوان مثال باید عنوان پایان نامه یا پروژه پایانی خود را در سی وی CV بنویسید.

سی وی CV شما باید شامل اطلاعات کاملی از نشریات شما ( هم چون کتاب، مقاله، ترجمه)، پروژه های تحقیقاتی تان، ارائه ی مقالات و سخنرانی هایی شما در کنفرانس هایی که شرکت کرده اید، باشد. در ضمن شما باید یک بخش مخصوص افتخارات آکادمیک و موفقیت های مرتبط با آن قرار دهید و جوایز و تقدیر نامه هایی که در زمینه علمی دارید و حتی اگر بورسیه تحصیلی دریافت کرده اید را در این بخش بنویسید.

بخش سوابق شغلی شما باید شامل سوابق کارهای آموزشی و تحقیقاتی شما باشد و فارغ از این که به صورت داوطلبانه بوده اند یا این این که بابت آن ها حقوق دریافت می کردید، باید آن ها را در بخش سوابق استخدامی و تجارب شغلی سی وی CV خود بنویسید. در ضمن کارهایی که در قالب کارآموزی انجام داده اید و شغل های داوطلبانه ای که داشته اید را در صورت مرتبط بودن با تحصیلات خود در سی وی CV بنویسید. در ادامه نیز سوابق عضویت در انجمن های علمی و تخصصی که در آن ها فعالیت داشته اید را در سی وی CV ذکر کنید.

 

در آخر نیز شما باید یک لیست از رفرنس ها و افراد معرف خود (اشخاص معتبر دانشگاهی که برای شما توصیه نامه نوشته اند) به همراه اطلاعات تماس آن ها تهیه کنید و در سی وی CV خود یادداشت نمایید.

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%b3%db%8c-%d9%88%db%8c-cv-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/