سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فکس چگونه کار می کند

نرم افزار فکس یا دورنگار تکنولوژی است جهت انتقال اسناد از طریق خط تلفن و یا امواج رادیویی و تولید مجدد آن در مقصد. دستگاه های فکس رایگان  وظیفه اسکن اسناد و انتقال آنها از طریق خط تلفن به دستگاه نمابر دیگر را به عهده دارند. دستگاه های فکس آنلاین بخاطر هزینه ارزان ، قابلیت اطمینان بالا ، سرعت و سهولت کار با آنها هنوز استفاده می شوند.

در حال حاضر استاندارد Group3 برای ارسال و دریافت فکس استفاده می شود که در سال 1980 طراحی و منتشر شده است. این استاندارد خود شامل استانداردهای متعددی است که آخرین آن T.38 است.

فکس آنلاین

وقتی که کاغذی جهت ارسال فکس وارد دستگاه می شود ابتدا توسط اسکنر اسکن می شود. این اسکنر شامل یک خط از سنسورهای CCD است که تعداد آنها 1728 سنسور نقطه ای است. هر سنسور با توجه به شدت بازتاب نوری که بر روی کاغذ می تابد مقداری ولتاژ تولید می کند که بستگی به سفیدی و یا سیاهی نقطه موردنظر دارد. این سطوح مختلف ولتاژ به اطلاعات بیتی تبدیل شده و به رشته ای از اطلاعات دودویی تبدیل می شود.سپس این اطلاعات توسط Encoder فشرده شده و سپس توسط دستگاهی بنام مودم به امواج صدا تبدیل می شود.مودم ها می توانند اطلاعات را با سرعت حداکثر 56 کیلو بایت در ثانیه انقال دهند که در نتیجه انتقال یک صفحه تقریبا 15 ثانیه طول خواهد کشید.

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d9%81%da%a9%d8%b3-%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d9%85%db%8c-%da%a9%d9%86%d8%af/