سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فکس چیست ؟

فکس چیست ؟

دستگاه فکس به دستگاهی گفته می شود که امکان ارسال و دریافت نامه های اداری را با استفاده از خطوط تلفن مهیا می سازد . بدین صورت که کاغذ در دستگاه وارد شده و اسکن می شود و سپس از طریق تلفن ارسال می شود .
دستگاه نمابر نوشته یا همان نامه های اداری را به کدهای مناسب برای ارسال در خطوط تلفن تبدیل می کند . این کار توسط فکس مبدأ اتفاق می افتد ، پس از تبدیل نوشته به سیگنال های قابل ارسال در خطوط تلفن و ارسال آن به فکس دیگر ، فکس مقصد سیگنال های دریافتی را به نوشته تبدیل می کند و نوشته ها بر روی کاغذ چاپ می شوند .
فکس ها به سه دسته لیزری ، کاربنی ، حرارتی تقسیم می شوند که با توجه به نیاز شرکت و استفاده کننده مورد نظر نوع آن مشخص می شود .

فکس رایگان

فکس چگونه کار میکند؟

فکس چگونه کار می کند ؟ ، دستگاه فکس رایگان یا نمابر با استفاده از یک نور روشن ، سند اصلی را که قرار است نسخه ای از آن ارسال شود اسکن می نماید . سپس مقدار نوری را که پس از برخورد با علایم روی سند، اعم از نوشتاری یا تصویری منعکس می شوند، اندازه گیری می کند. قسمت های تیره نور را منعکس نمی کنند . از این رو سنسور ها در حالت خاموش و غیر فعال قرار میگیرند. قسمت های سفید سند، نور را منعکس می کنند .

در این فسمت شیوه ی عملکرد دورنگار سنسور ها فعال و روشن می گردند. به این ترتیب شاهد الگویی از سیستم های خاموش و روشن هستیم که از طریق خط تلفن به دستگاه فکس گیرنده ارسال می شوند.دستگاه دریافت کننده با استفاده از سنسورهای حرارتی، این الگو ها را که به صورت علائم الکتریکی اند دریافت و از همان نسخه اصلی کپی برداری می نماید. امیدواریم با ارائه ی مقاله ای در زمینه ی فکس آنلاین چیست و چگونه کار میکند توانسته باشیم اطلاعات شما عزیزان را افزایش دهیم .

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d9%81%da%a9%d8%b3-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d8%9f/