سفارش تبلیغ
صبا ویژن

توسعه و فن آوری در کسب و کار باعث به وجود آمدن چه چیزی شده است؟

توسعه و فن آوری امروزی باعث شکل گیری کسب و کارهای زیاد و متنوعی شده است و به دنبال آن رقابت به وجود آمده است و هدف آن ها هم، فروش کالا و خدمات خود و کسب سود می باشد.

      برای تاریخ میلادی به شمسی می توانید ازتقویم فارسی استفاده کنید.


بهای تمام شده کالاهای تولیدی به چه چیزهایی می گویند؟

بهای تمام شده کالا های تولید شده در واقع، هزینه های مواد مصرفی، هزینه های مستقیم نیروی کار و …. می باشد که به وسیله سازمان و یا شرکت برای تولید کالا مصرف شده است.

 

هزینه ها به چند دسته تقسیم می شوند؟

هزینه ها به دو دسته یکی هزینه های مستقیم و دیگری هزینه ای غیر مستقیم تقسیم می شوند. هزینه های مستقیم، همان هزینه ای قابل بررسی می باشد که به صورت مستقیم برای تولید مصرف می شود. هزینه های غیر مستقیم، هزینه های توزیع، فروش، بازاریابی و … می باشد که قابل محاسبه شدن نمی باشند.

 

مزیت های حسابداری صنعتی چیست؟

حسابداری آنلاین صنعتی باعث به وجود آمدن کنترل بر روی هزینه های تولید، کاهش هزینه های سازمانی، افزایش بهره وری و بالا رفتن انگیزه پرسنل می شود.

 

هزینه یابی چیست؟

هزینه یابی در واقع، طبقه بندی و توزیع درست هزینه های می باشد که برای مشخص شدن ارزش تمام شدن محصولات و خدمات مورد استفاده قرار می گیرد.

 

هزینه یابی شامل چه مواردی می باشد؟

هزینه یابی شامل: مشخص شدن بهای تمام شده ساخت یک محصول، بهای تمام شده ارائه یک خدمات و مشخص شدن یک روش برای مدیریت هزینه ها می باشد.

 

چه مواردی برای بهای تمام شده یک کالا در نظر گرفته می شود؟

برای مشخص شدن بهای تمام شده یک کالا پنج مورد را باید رعایت کنید: هزینه ای ثابت: شامل هزینه ای ثابت تعهد شده و ثابت اختیاری می باشد. هزینه های متغیر: شامل مواد مستقیم، دستمزد مستقیم، سربار ساخت، هزینه توزیع و هزینه تشکیلاتی می باشد. دیگر هزینه ها شامل هزینه های مختلط، نیمه متغیر و نیمه ثابت می باشد.

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d9%85%d8%ad%d8%a7%d8%b3%d8%a8%d9%87-%d8%a8%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%85-%d8%b4%d8%af%d9%87-%da%a9%d8%a7%d9%84%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af%db%8c/