سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یک نرم افزار برای محاسبه بهای تمام شده باید چه قابلیتهایی داشته

یکی از چالش‌های مدیران ارشد هر واحد تجاری، شناسایی بهای تمام شده کالاها یا خدمات ارائه شده توسط آن واحد است. به نحوی که بتواند او را در تصمیم‌گیری‌های استراتژیک سازمان یاری دهد.از نظر جایگاه سازمانی، این وظیفه به عهده واحدی از امور مالی سازمان به نام «حسابداری مدیریت(صنعتی)» است. حال این سوال مطرح است که این واحد چگونه می‌تواند وظیفه خود را در این خصوص به بهترین شکل ممکن انجام دهد. موفقیت این واحد به دو بخش وابسته است. بخش اول به دانش فنی و مهارت‌های تجربی در این زمینه مرتبط است چون محاسبه بهای تمام‌شده نیازمند شناسایی دقیق دوایر تولیدی و خدماتی ، محصولات و … است.

        برای مشاهده  امروز تاریخ چند است  می توانید از تقویم آنلاین استفاده کنید.

 

بخش دوم به قابلیت های نرم‌افزاری مربوط می‌شود. چون اغلب محاسبات بهای تمام‌شده نیازمند کنترل اطلاعات ورودی و تهیه اطلاعات در سطح جزئیات است که با انجام محاسبات دستی یا حتی اکسل امکان‌پذیر نیست.
بسیاری از شرکت‌هایی که به صورت دستی محاسبات بهای تمام شده را انجام می‌دهند به دلیل پیچیدگی‌های کار تا آنجا که امکان داشته باشد مجبور به ساده‌سازی اطلاعات هستند. در این مقاله قصد داریم تا از جنبه‌های مختلف به قابلیت‌هایی که لازم است یک نرم افزار بهای تمام شده به عنوان یک ابزار مناسب برای کار واحد حسابداری صنعتی داشته باشد، بپردازیم.

 

منبع: